Zo zie ik het Praag

8 juli 2015 - Praag, Tsjechië

Dinsdag nacht 7 juli kwam ik rond 0:30 aan in Praag. Het centraal station van Praag ligt net iets buiten de stad. Ik moest dus even zoek naar het Arpacy Hostel in Malá Strana een kunstzinnig wijkje in Praag.

In deze straat ligt het hostel.Arpacay Backpackers HostelIn het hostel

Het hostel ligt in een mooie plaats midden in het historische gedeelte van Praag.
Sint-NicolaaskerkOldtimer in de wijk MALÁ STRANAKerkjeGenoeg bezienswaardigheden
Inmiddels ben ik erachter gekomen dat ik de zware tas beter in een kluis op het station kan inleveren. Onderweg kwam ik deze bellenblazer tegen. Gaaf dat je steeds meer op die straatartiesten gaat letten.
Straatartiest

Vanuit daar de stad verkennen. Om eerlijk te zijn gaat het wel steeds makkelijker, nu pak ik gewoon een tram en ik blijf net zolang zitten totdat de meeste mensen uitstappen. Ook begrijp ik inmiddels de Tsjechische logica met het vervoer! Ach het is zo simpel...
Reizen per metro is zo simpel in Praag!

Een ritje in de tram zorgt er overigens wel steeds voor dat ik zit te knikkebollen. Achter het nationale muziektheater ligt een leuk pleintje waar markt was en waar zelfs een Hoefsmit te vinden was.

uitzichtHoefsmit

Vanuit daar een rondje gemaakt tot aan de Charles Bridge waarbij allemaal leuke restaurantjes zijn te vinden.
Charles BridgeMaria op  het raam

Genoeg cultuur gezien, dat is er tenslotte in elke stad. Op weg met de tram kwam ik deze dame tegen. Eeeh niets zeggen zegt veel meer toch? Welk uitzicht had ik nog niet gezien hier....
Eeh niets zeggen zegt veel meer

Inmiddels is de dag bijna voorbij en moet ik me alvast gaan klaar maken voor de nachttrein naar Krakau in Polen. Spannend, dit zou niet direct een land zijn dat ik uit zou kiezen.
Even lekker eten bij een typisch Tsjechisch eettentje! Maar het toetje mag best van MC Donalds komen en kijk eens?
Een bakje koffie bij de MC DonaldsEven genieten bij MC Donalds

Wat grappig! MC Donalds richt zich hier op de koffie genieter! Zou dit in Nederland ook gaan gebeuren? Maar ook kwam ik deze mensen tegen. Al snel raakte we in gesprek natuurlijk moesten we nu even op de foto!

Gezellig bijpraten met deze toeristenNatuurlijk even op de foto

En nu opschieten, ik wilde tenslotte een uur van te voren op het station zijn! Zodat ik de teveel gepinde Tsjechische Kronen kan inwisselen voor euro's. Wat fijn de trein staat al klaar! Op naar een nieuw avontuur! Ik voel met net Bassie en Adriaan!

1. Noe-Yang:
    Hoi Marcel,
    Wat ontzettend leuk Praag, lijkt wel 100 jaar terug in de tijd.
    Fijn dat het je steeds makkelijker af gaat deze mooie reis.
    Veel plezier in Krakau.
    XXX van ons
  2. Reinhilde van Zutphen-de Roy:
    9 juli 2015
    Praag geeft mooie herinneringen aan oude glorie, alchemie, beroemde jodse begraafplats (niet bezocht?!) en de praagse lente! Krakau is ook een mooie stad. gelukkig wat compacter en overzichtelijker dan Praag (dus minder lopen!)Straatartiesten en heel veel houtwerksnijkunst (?) zal je zien!....en gelukkig ook mooie 'levende' uitzichten Marcel! Geniet ervan! Grts van ons
  3. Dennis:
    9 juli 2015
    Wauw koosie, Tsjechie is dus zeker de moeite waard om een keer te bezoeken concludeer ik hier uit!
  4. Marcel Cools:
    9 juli 2015
    Dag Reinhilde! De joodse begraafplaats heb ik niet gevonden, ik wist wel dat er een wijk voor joden is in Praag. Hier in Krakau is enorm veel te zien op straat! Wow! Groeten ook aan Geert!
  5. Marcel Cools:
    9 juli 2015
    Dennis volgende keer ga je mee toch;)
  6. Tilly Leendertse:
    9 juli 2015
    wederom n leuk verhaal. Nog veel plezier
  7. Ineke Heideman:
    11 juli 2015
    Wel heel leuk jou zo te volgen. Je ontmoet weer andere mensen . Geniet er maar weer van op naar de volgende stad.